lunes 21.10.2019

Da escola ao piano, do piano a estrada e vuelta a empezar

Da escola ao piano, do piano a estrada e  vuelta a empezar

Así poderíamos definir a vida de David Rivas Dominguez un zamorano de Toro, natural, sinxelo, divertido e conversador, pero que  a faceta pola que nese camiñar continuo parou en Xinzo é a de dirixir por unhas horas os ensaios da Banda de música da ESMULI, precisamente un mes antes de presentarse coa obra “La ruta del Cid” no 3º Certamen Internacional de Bandas de Benavente, no que xa o ano pasado acadou un gran éxito.

LA RUTA DEL CID

A obra obligatoria que teñen que interpretar todas as bandas no certame titulada La ruta del Cid, precisamente foi unha das 110 que este profesor de secundaria nun instituto do seu pobo, compuxo nos últimos 15 anos e que ten no seu catálogo , ademáis das outras que el denomina “de juventud”, das cales ten moi bos recordos, pero que so están abertas para os amigos.

Chegou na tarde do venres a Xinzo por unha chamada de “Tielas”, ao cal coñeceu fai tres anos e como dice el,  cuando el maestro Tielas te llama, no te dice cuando puedes venir, te dice pon el día y la hora en que vas a estar en Xinzo. Y aquí estoy, no para dirigir la banda si no para enseñar a los alumnos algunas cosas que como compositor de la obra puedes aportar para que los músicos lleguen mas allá de la interpretación y eso lo note el jurado del certamen.

ME ENCANTA TRABAJAR PARA MUSICOS AMATEUR

IMG_20190607_211939De las 110 obras que llevo compuestas, la última se empieza a ensayar mañana en Betanzos, por eso estoy de camino por estas tierras. Fue el último encargo que tuve para celebrar el 800 aniversario del traslado de la ciudad desde San Martiño de Tiobre a la croa del Castro de Untia. Me encargaron una obra que se estrenará en agosto.
A maioría das obras  son para bandas de música amateurs, que son os músicos que a el lle gustan, ainda que ten composición para orquestras, cuartetos, grupos de cámara etc, pero tamen fai bandas sonoras, como por exemplo, por terceiro ano consecutivo  a da exposición “Las edades del hombre”.

DE CATRO A CINCO MESES DE TRABALLO SOLITARIO

Cando recibe un encargo, ou se pon a crear por puro placer, son horas e horas pechado  co seu piano y contigo mismo. Esto durante unos cuatro o cinco meses, pero tu obra no cobra vida hasta que oyes el “click” y la banda empieza a tocarla y esa soledad se convierte en música.

ORGULLOSOS DE LO QUE ESTÁ HACEINDO TIELAS

IMG_20190607_212417Yo he visto esta banda el primer año que se presento en Toro y la vi el año pasado y el salto de calidad fue espectacular y este año ya va a ser mucho mayor. Y esto se lo debéis a los músicos que se esfuerzan y le dedican horas de su tiempo libre, pero sobre todo se lo debéis a una persona, nada normal, que se llama Tielas que se deja la vida que le queda después de la suya para sacar adelante a estos músicos y a esta escuela, que de verdad es para envidiar.

Despedimos a David no momento en que vai a coller a batuta para ver a marcha dos ensaios e explicarlle paso a paso en que se inspirou el para poñer as notas que se converteron ao final na obra adicada a Rodrigo Diaz de Vivar. E ao rematar, durmir para continuar o seu camiño para Betanzos e voltar ao día seguinte a Toro onde  o esperan os seus alumnos e alumnas de bachiller , e así case todos os fins de semana percorrendo e insinando por toda a xeografía nacional.  A verdade e que hai xente que ten moita sorte na vida, poder estudar e aprender música con “maestros” como David.