A sentenza declara probado que a vulneración de dereitos "está provocada por la inactividad de las ministraciones Públicas

Outra vez David, volveu vencer a Goliat

Augas do encoro das Conchas esta mesma semana
Outra vez David, volveu vencer a Goliat

20 veciños das Conchas gáñanlle no TSXG a demanda pordereitos fundamentais  á Xunta e a CHMS.

Hoxe coñeceuse a sentencia do Tribunal Superior de Xusticia de Galicia que os veciños das Conchas encabezados polo presidente da asociación de veciños Pablo Álvarez interpuxeron contra varias administracións locais autonómicas e estatais por a situación que están a "padecer" polo estado das augas do encoro das Conchas, augas do río Limia.

O tribunal, en sentencia recurrible condena a Xunta de Galicia e a Confederación Miño Sil, por non haber tomado as medidas necesarias a tempo para que a situación non chegara a estes límites. Adxuntamos copia sentencia".

Na mesma sentencia o tribunal exonera de responsabilidade aos concellos demandados, condenando so as administracións.

A sentenza sinala como "responsables de la situación creada" á Xunta de Galiza e á Confederación Hidrográfica Miño-Sil (CHMS). Á Xunta por infrinxir preceptos de salvagarda de "calidad de las aguas subterráneas; normas adicionales sobre protección del medio ambiente, y en materia de sanidad.

Á CHMS por inacción "ante un hecho constatable del empeoramiento de la calidad de las aguas desde el año 2011 debiera realizar las actuaciones pertinentes a los efectos estructurales contra la proliferación de las autorizaciones de las macrogranjas". Os maxistrados lembran ademais que a CHMS é responsable en canto que "era palmario dado que la población es escasa y la cabaña ganadera es asimilable a la de una gran ciudad en cuanto al nivel de residuos situación que era conocedora al intervenir en los procesos de autorización en los que el proyecto ya advierte de las toneladas de residuos y su posterior uso".

A sentenza declara probado que a vulneración de dereitos "está provocada por la inactividad de las ministraciones Públicas demandadas, que pese a conocer la situación y estar legalmente obligadas a ello, no han sido capaces de poner remedio alguno", e determina que Xunta e CHMS adopten "inmediatamente cuantas medidas sean necesarias para que cesen los olores y la degradación ambiental del embalse de As Conchas y su entorno".

Ademais, condena a Xunta e CHMS a adoptar "inmediatamente cuantas medidas sean necesarias para garantizar el abastecimiento de agua potable limpia, segura y libre de microorganismos y sustancias químicas que constituyan una amenaza para la salud de las personas". (AUGA LIMPA XA)